08 februari 2010

Klart slut..

För den här helgen alltså, det kommer ju fler jobbhelger. Men just nu njuter jag av min lediga måndag i fulla muggar. Har varit ute med odjuren på en långpromenad i skoterspår och jisses va vintern är vacker ibland! Dillons vinterrock rök i gårkväll och järdar i min låda va pigg han blev! Han som gått omkring som en mycket gammal man de sista veckorna blev som en unghund igen! Vet att han blir otrolig varm när han har för mycket päls men jag har inte velat ta av honom den nu när vi har en riktigt vargavinter. Men om rysskylan kommer tillbaks får han sätta på sig täcket nu. Han äääälskar att ha täcke på sig...haha. Nu ligger dom och sussar nöjt.

Ska över bloggen ge min Älskade Mickis en eloge för att hon är så himla duktig på att hjälpa till här hemma när man och son har fullt upp med hockey och jag jobbar. Du är guld värd gumman!!! Tack, tack..

Danne har haft en hektiskt vecka med hockeyn, 5 träningspass och 2 matcher. Att han orkar..jag blir helt slut bara av att tänka tanken. Men det märks ibland att han blir lite trött och tappar lite fokus i buren. Men igår gjorde han en kanonmatch, synd att inte puckarna gick lagets väg. Det lossnar nog...Jag tyckte han skulle vila från träningen idag men icke sa nicke...eller inte Nicke då, Danne. Han vilar i morrn..

Nu ska jag släppa ut dom 3 andra 4-fotingarna i sin stora utebur så dom får skutta lite. Kaninerna alltså. Order av dotra över telefon. Hon har APU nere på ica Strömsbro i 3 veckor och tycker det är jätteskönt att vara skolfri ett tag. Hoppas hon får det riktigt roligt.

Ha en skön och solig dag! Gå ut och njut av den vackra vintern! Vem vet vad vi får för vinter nästa år. Minns tillbaks på föregående vintrar...

Jane

Inga kommentarer: