03 februari 2010

Onsdag

Ledig i dag, wunderbar! Har ju iofs en jobbhelg framför mig men dom brukar gå ganska snabbt även om det känns drygt på fredageftermiddag.

Har startat dagen med en långpromenad och tänk vad vädret kan ändras snabbt? Igår kväll när vi kom hem från Testebo var det -18 och idag -2! Kändes ju som rena sommarvärmen! Vad dagen bjuder på vet jag inte än, tänkte nog ta det lite lugnt....
Danne har målvaktsträning ikväll och den ska jag nog kolla på, han fick nya benskydd igår och det såg riktigt bra ut på träningen igår kväll. Många tycker nog att jag är lite knäpp i kolan som kollar på träningarna men jag vet ju att det är en period i livet som jag kan vara med och stötta. Snart är det slut med hockey och mamma och pappa behövs inte så mycket längre...hua! Mina barn får nog aldrig flytta hemifrån, vad ska man göra då? Jaja, jag bryr mig inte om vad folk tycker och tänker, jag tycker det är roligt att vara med och titta och så länge jag har tid och lust tänker jag fortsätta. Jag har ju även tidigare i livet spenderat ett x antal timmar i stallet med dotra.

Nu kaffe! /Jane

2 kommentarer:

mikkis sa...

fast vid den här tidpunkten har du nog spenderat ett x antal med timmer på testebo än i stallet ;)

Jane sa...

Nähä du..!! :) och fördelen med testebo är att man slipper släppa in, släppa ut, bära vatten, bära höpåsar, mocka skit och lukta kossa när man kommer hem...men det var mysigt de oxå..<3