27 september 2010

Insikt

En dag full av funderingar och insikt.

Insikt om att jag snarast måste lösa tvättkorgsproblemet innan vitrockarna kommer och hämtar mig. Finns risk att jag snart kallar mina barn för Via & Comfort.

Mina hundar skitar ner, jag erkänner! Har i 8 år levt i förnekelse och ständigt uppmanat andra människor att schnauzer är en kanonras för allergiker och pälsmotståndare. Det är alltså bullshit! Grus. löv, kvistar och annat jox finns på golv, sängar och soffor.

Svarta hyllor och möbler är inte bra i en 14 årings rum. Så är det bara!

Jag är ett steg närmre dammsugsdöden, "Hon dog med Philips professional i famnen."

Insikten om att "gömma undan saker" bara fungerar så länge man har plats för det. Förr eller senare rasar alltsmmans.

Ordspråket "Äta som en fågel" också är en lögn! Pilfinkarna jag matar äter just nu havregryn så en elitloppshäst skulle bli avundsjuk!

Den lilla smula som ligger under "Alt Gr" tangenten alltid kommer att finns kvar, hur jag än skakar på datorn upp och ner!

/Jane

1 kommentar:

mikkis sa...

nämen.. tänkt att jag hittade din blogg igen ;)