13 juni 2009

Regntunga skyar.

Blää, vad tråkigt väder det är just nu! Tycker synd om alla de stackare som tagit studenten i veckan. Utspark och lastbilsflaksåkning i regn och 8 plusgrader kan inte vara nån höjdare.
Nu har båda barnen sommarlov och det ska faktiskt bli skönt att slippa kliva upp så himla tidigt även när man är ledig för att väcka dem. Sen i höst vet jag att jag tycker att det är jätteskönt att skolan börjar så att man kan få vara ensam hemma nån dag. Mickis åker till Bergön med Marcus och hans familj idag och blir där till mitten av nästa vecka. Nästa vecka börjar hon sitt sommarjobb och för Marcus börjar arbetslivet.
Vi (Nicke, jag, Hampe, Danne) åkte till Bollnäs igår. Vi struntade i vädret och även om jag var lite skeptiskt till att åka så ska jag erkänna att det var mysigt att komma upp! Vi lade ut nät i går kväll och just nu är grabbarna ute för att kolla dem. Hoppas på nån fin gös! Blir en tur ner på "stan" också hoppas vi på bättre väder till kvällen så att vi kan åka upp på berget och grilla korv.
Hundarna ligger och trynar i bäddsoffan så jag har inte hjärta att bädda ihop den idag, Viola är stor som ett hus och nu väntar vi bara på att valparna ska titta ut. Dillon tycker hon är skittråkig som inte vill gå på långpromenader längre. Ska ta honom på en skogstur på eftermiddan, bäst att ha ögonen på skaft bara, de har sett massor med björn här sista dagarna. Bla en mamma med 3 ungar bara nån kilometer ifrån stugan, skulle vara rätt så läskigt om man stötte på dom ute i skogen! När jag tänker efter så tror jag att jag håller mig efter de vanliga vägarna....

Inga kommentarer: