04 juni 2009

Ursäkta!

Ursäkta mig Moder Jord, men vart gjorde du av värmen?? Inte klokt vilket skitväder du öser ner över oss stackars soltörstande svenskar. Man kan ju tro att vi gjorde ett hopp fram till oktober! Hur som helst är ja iallfall långledig nu, bli lite pysslande inne idag i stället för att vara ute på tomten. Hundarna kurar i sängen väl medveten om vilken väder vi har. Fick bära dem ut på gräsmattan nu när jag kom hem, dom måste ju göra ifrån sig lite, men snacka om raketfrart upp på bron igen! Så snabbt har inte Dillon sprungit det här året iallafall.

I måndags vart det akutenbesök hela kvällen. Danne trampade snett på fotbollsplan och ett tag trodde vi faktiskt att foten var bruten, men efter röntgen visade sig att det var ett ledband som fått sig en riktig omgång. Jag hoppas verkligen att han repar sig fort, sommarlovet är ju snart här och jag vet att han kommer att bli ordentligt ledsen om inte han kan vara med och cykla och spela fotboll. Hampe och han är med varann dygnet runt och det är så himla roligt att se att deras vänskap inte tagit stryk av Hampes flytt. Nä mina vänner nu blir det en kopp te, mysbrallor, en filt och en liten mysstund med mina fyrfota tror jag. Pysslandet får vänta. Enligt radarbilderna så kommer det inte bli nå väderförbättring de nämsta timmarna.

Viola kan sova hon!!

Inga kommentarer: