18 maj 2009

En sorglig och rolig dag

I dag var det ingen rolig dag. Den blev dock lite bättre mot kvällningen. Hade fått provsvaren på Dillons hudtumör i brevlådan när jag kom hem och det visade att den var elakartad. Tusen frågor snurrar ju direkt! Kommer han att dö nu? Barnen grät och jag gjorde ju naturligtvis detsamma, vill ju ha honom kvar några år till! Nu är man ju ingen läkare och utlåtandet var ju skrivet i många fina ord och termer. Kunde till slut med internets hjälp klura ut att han haft en bindvävstumör, den kommer ofta tillbaka på samma ställe men ger sällan metastaser. Åkte till veterinären för att ta bort stygnen och han bekräftade att så var fallet. Nu kan det hända att den sprider sig till intillliggande organ men det är mycket ovanligt. Vi får hålla tummarna. Min vackra prins! Glädjen i det hela är att min lilla Fjolla är dräktig! Så nu ska jag bli "mormor". Tur att de här "barnbarnen" bara är här en kortare tid för han kunde inte med säkerhet säga hur många det blir. Minst 3, men antagligen fler. Undra bara hur många fler? Violas mamma fick ju 10 valpar i en kull! Det kan ju bli aningen jobbigt. Kul var det hursomhelst för nu vet vi att hon inte är sjuk på något sätt bara extremt trött!

1 kommentar:

Familjen Molin sa...

Som sagt både tråkiga och roliga nyheter. Hoppas allt går bra.
När är det tänkt att valparna ska komma?