22 januari 2009

Röjning i lyan.

Torsdagar innebär ju oftast städdag för mig, har i dag tagit ett STORT beslut. From nästa vecka ska hela familjen vara med och städa! Lag fram förslaget för man och son igår kväll, togs inte emot med stort jubel kan jag meddela. Men Mickis: Du tycker väl att det låter kanon? Hela familjen tillsammans en kväll iveckan, städandes och tvättandes, med ett leende på läpparna, himmelska tanke!!! Ja, nu är det ett beslut som tagits enväldigt så vi får väl se hur det går. Fortsättning följer.


Läste igår på en sida på nätet om utbrända hundar, dom som har svårt att koppla av och lätt stressar upp sig. Viss information påminnde mig om min lilla tik. Det stod bla. att sådana hundar själv ska få bestämma när de vill ut och gå, man ska alltså låta dem vila klart mellan promenaderna, eller som min man sa- inte ta ut dem varannan timme dygnet runt. (sååå ofta går jag inte!!) Men om jag ska följa de instruktionerna till punkt och pricka vette katten om jag får ut Fjolla överhuvudtaget, har aldrig varit med om värre hund på att tryna. Särskilt en dag som den här då jag inte hann bädda sängen efter morgon promenaden. Nu sovs det för fullt bland röriga täcken och kuddar! Kliar i mina fingrar efter att få bädda, de som känner mig vet att jag kan bli galen av en obäddad säng.


Vidare till vissas kommentarer angående huvudvärk och hemma från skolan bekymmer: Du ska veta att de vid det här laget känner igen mig väldigt väl i receptionen på John Bauer. Så eventuell avundsjuka för att lillebror var hemma en dag bryr jag mig inte om. Men jag älskar dig över allt annat flickan min!
Min fina tös!! (överlycklig att få vara på familjemiddag i Furuvik)

Nu står hobbymaskinen och glor i ett hörn, väntades på att få komma fram och göra rent under sängar och soffor så det är lika bra att avsluta.

Bye.

Inga kommentarer: