20 april 2009

Sjukstuga.

När jag äntligen börjar se en klar förbättring i mitt ben vaknar Danne på morgonen med 40 graders feber! Jätteont i halsen har han och 2 av hans kompisar har i dag fått penecillin för halsfluss. Ringer till hälsocentralen för att kanske, kanske kan man få hjälp direkt när det konstaterats halsfluss på polarna, men icke! Avvakta. Känns inget vidare att lämna honom ensam när han är så pass dålig som han är så i morrn blir det vab om han är lika rasslig. Tycker reglerna för 12 års gränsen för försäkringskassan är lite tokiga, inte vill man väl lämna ens unge hemma med 40 graders feber? Nu får man ju vara hemma men ska man ha ersättning så krävs läkarintyg, får väl fixa det isåfall.

Helgen har tillbringats ute i en trädgårdsstol i kylan. Nicke, Jösse och Marcus har varit jätteduktiga och slitit med att ta ner 2 stora träd på gården. Danne & co. har dragit ris. Jättefint blev det och vi fick lite ved till grillstugan. Ibland är det skönt att vara skadad, -"nänä, jag kan inte hjälp till, benet vettu". Nu var det ju inget skämt direkt, tror det läkt så pass fort för att jag verkligen vilat.

Nu för en liten stund sedan har jag varit ut i Valbo och parat Viola! Blir valpar lagomt till midsommar förhoppningsvis. Lotta vill prova i morrn eller på onsdag igen. Dillon har varit otröstlig när både jag och Fjolla varit borta, men nu är ordningen återställd. Hon ligger i sängen, han nedanför och vaktar.

Inga kommentarer: