27 augusti 2009

Fredag på en torsdag..


Då var det helg igen då! Phu vilken slitsam vecka...not! Härligt med 3 dagars veckor tycker jag. Nicke är på väg hem från stockholm och har slitit som ett djur därnere, så för honom blir det nog natta tidigt ikväll. Daniel har avverkat 3 dagar i skolan och Mickis gör sin första dag idag. Tänk att det här sommarlovet gick det också.

Igår var jag bullmamma och gjorde mina barn lyckliga, både pannacotta till efterrätt och nybakade bullar till kvällsfikat. Pannacottan var Daniels önskemål, hade ätit det i Malaysia och tyckte jag skulle göra det. Var ju superlätt!! Att jag inte gjort det förr? Mumsigt var det oxå enligt barna, själv åt jag inget, duktigt va? Tänkte göra det till kaffet på grillfesten på lördag, tar mig nog en smakbit då.


Nu står snabeldraken i ett hörn och vill röra lite på sig så det är väl bara att ta tjuren vid hornen. Ha det gott!

Inga kommentarer: