19 augusti 2009

Tallin...




Drar iväg under dan..mysigt, mysigt. Och solen lyser! Det trodde man inte igår. Fy vad det regnade, värsta hösten ute. I morrn skulle det ju bli riktigt bra väder, ja åtminstone här men sån skillnad kan det väl inte vara, ska ju bara till andra sidan bukten.
Ska ta ut mina 4fota på en riktig långprommis nu sen får Mickis och Marcus stå för promenader fram till fredag dag. Mickis var ut till Köpis i går och brände pengar så nu börjar hennes rum lika ett riktigt hightech kontor....men men, hon studerar ju till IT-tekniker så hon kan väl lika gärna börja på hemmaplan. Danne är avis (förstås) över datan och krävde att det skulle stå 3 nya moppar på gården när han kommer hem..knäppa unge! Han behöver ju inte ens 1, är ju bara 13, fattar inte vad han fått den iden ifrån. Nu har vi börjat nedräkningen inför hans hemkomst och det ska bli skönt att få hem honom igen.
Han har nog dock allvarliga planer på att stanna, har aldrig tid att prata med mig på msn eller skype. Skriver oftast "nu ska vi trana, hejdo". Han kommer väl tycka att det är rena pesten att komma hem eftersom skolan redan har dragit igång. Eller kanske han oxå känner som jag oftast gör "borta bra men hemma bäst"? Familjen Molins ska ha ett STORT tack som gav honom den här möjligheten att få se vad hans bästa polare pysslar med på andra sidan jorden. Blir nog tomt för Hampe sen när Danne åker hem men dom kan ju trösta sig med att det inte är allt för länge tills dom ses nästa gång.

2 kommentarer:

danne larsson sa...

men jag tar ju korkort natsa ar do behover jag moppe .. men istallet for 3 moppar so kan vi gora so att jag for 2 fyrhjulingar och en moppe :)

Jane sa...

ja eller hur ?