11 december 2009

Fredag igen..

Veckorna rusar på i en hisnande fart! Jag som knappt börjat med julen ännu och snart är den här! Ska försöka pynta till det lite i helgen innan lucia, brukar försöka göra det.

Ikväll är det final i Idol och den ska man ju försöka att inte missa, har man sett i stort sett varje program så lär man väl kolla på det sista oxå. Nicke gillar ju inte Idol något vidare. Men jag gillar inte cops och fotboll nått vidare heller men jag brukar ju kolla på det så han får nog kolla vare sig han vill eller inte.

Nu ska jag ställa mig vid spisen och ungsteka lite kött åt familjen och lite lax åt mig...mums! Jag håller hårt fortfarande i mitt beslut att bojkotta åtminstone griskött men nöt är inte något jag längtar efter heller så fisk får det bli.

Helgen skulle ha varit hockeyfri men efter inställda träningar och matcher så har dom fått tag i en istid på Nynäs i morgonkväll och för en liten stund sen så fick Danne reda på att han ska stå åt 97:orna på söndag så där rök den hockeyfria helgen. Jag tycker det är rätt kul så jag klagar inte allt för mycket och efter den här slappa veckan så behöver grabbarna lite istid. Inte nog med att dom tränat allt som oftast på en taskig is, i veckan gick ismaskinen sönder oxå! 2 gånger! Men nu ser det ut som om det löst sig och enligt meterologerna så är vintern på väg! Minusgrader och snö nästa vecka, härligt härligt!

Så det blev som Molins sa: Vi kommer med snön!

Trevlig kväll/ Jane

Inga kommentarer: