23 december 2009

Julen är här....


...ja snart så. Min gran är klädd, alla paket är inslagna och nån skinka ska ju jag inte ha så det är bara en sak som fattas: Något nytt att ha på sig! Blää va trökigt, det innebär att jag måste trängas bland folk i dag nere på stan och försöka hitta nått. Brukar oftast inte hitta något heller. Men jag tar med min dotra hon brukar ha lite öga för vad som är snyggt eller inte. Själv tycker jag att allt ser lite städrocksaktigt ut...

Efter det så blir det hem och städa lite. Även om vi inte kommer va hemma så mycket så vill jag ha det rent omkring mig. Och ikväll fortsätter vi den för förra året nya traditionen att sitta och elda vid grillstugan med farmor och farfar. Dock ska inte Jane "glögga" lika mycket som förra året. Det va en tung julaftonsmorgon då kan jag avslöja..hmmm. Men det var otroligt mysigt och i år är det ju vitt och snöigt ute så det kan bara bli bättre. Vi bojkottar således bingolotto som de allra flesta spelar 1 gång om året...uppesittarkvällen! Kom igen och erkänn nu..

Sen kan jag meddela att jag fått mitt körkortstillstånd och Nicke blivit godkänd som handledare så nu lever alla bybor farligt. Snart ska Jane ut i trafiken. Jag ger ett litet tips: Om möjligt, håll er borta från Läkerolens parkering...haha.

God Jul mina vänner...

Inga kommentarer: