08 december 2009

Lingonsylt..

Lingonsylten står på spisen och puttrar, diskmaskinen är igång likaså tvättmaskinen, en effektiv morgon med andra ord! Har saknat min lingonsylt till gröten så jag var så fräck att jag tjyvade lite lingon av svärmor och kokade själv. Annars brukar jag ha det så bra att det bara är att gå med burken en trappa ner och tigga lite....

Idag är det jobbdag igen, ledigheten igår märkte man inte av. Det blev en riktig julstädning av köket, riktigt välbehövligt. Nu är det bara att hämta ner tomtarna från vinden och låta julen komma.

Hundarna ligger och sover fortfarande och trynar, dom är jättetrötta varje morgon! jag kan i och för sig förstå dem, det är ju så himla mörkt ute! Om jag var hund skulle jag oxå sova länge.

Nu ska jag säga hej då till min älskade son innan han går till bussen, snart har han jullov, välbehövligt för honom!

/Jane

Inga kommentarer: