21 december 2009

Hej mitt vinterland..

Snön har fallit ner hela söndagen och nu på måndag morgon är det en fröjd att gå ut! Lite kallt kanske men det är bara att klä på sig och hundarna så funkar det bra.

Hockeymatch i går eftermiddag Håik/Sif-Brynäs 3-1. Det var några matcher som dock blev inställda i helgen pga av kyla och sjukdomar så nu blir det till att försöka klämma in dom snabbt. Hampus ska vara med på träningen i kväll och vi får väl se hur han klarar kylan. Dom drog på friåkning i går kväll och då var det betydligt varmare än vad det är idag. Han har blivit lite bortskämd med värme tror jag...

Jag åker och jobbar på eftermiddagen och även i morgonbitti sen har jag lite julledigt, skönt ska det bli! Har ganska mycket att fixa med innan jul så nån dag ledigt före sitter inte i vägen.

Slutmätningen på Danne och Hampus: (jag har ju mätt grabbarna emellanåt de här 2 åren) Danne har växt 10,5 cm och Hampus 8. När jag började mäta skilde det 0,5 centimeter och nu ligger Danne 3 cm före. Gissar att Hampe snart är ikapp honom, hans mor och far är ju ganska långa om man jämför med mig och Nicke.

Nu ska det städas lite här hemma, blir lätt dammråttor efter en helg....fattar inte varför?

Inga kommentarer: