28 september 2009

Lördag.

Vaknade i tid och kände oss ut sövda. Hotellfrukost och sedan bar det av till Latbergshallen för grabbarnas första match. Jag tog en promenad dit eftersom det inte var allt för långt och det var inte matchstart förrns klockan 10.10. Nu hjälpte inte det grabbarna som inte riktigt hade vaknat utan det blev förlust med 4-1. Danne stod sin första match för säsongen och vad jag kunde se så kommer han snart upp i sin gamla form igen. Han var jätte duktig och med 36 skott på mål i första matchen tycker inte jag att 4 insläppta är så farligt. På eftermiddagen hade dom vaknat till och tog sin första seger. Nu var det här inte Dannes vanliga lag och jag tror att grabbarna i laget inte riktigt var vana vid att ha en målis som skrek och pratade med utespelarna men till eftermiddagen hade dom fattat galoppen och spelade riktigt fin hockey.




Håik p97. (+Danne längst ut till höger)



Danne in action, dålig bild, men det blir inte bättre med en liten skitkamera.




Mellan matcherna är det till att slappa. Eller inte....jag fattar inte vad barn tar sin energi ifrån? Mellan varje match var det fotboll ute för fulla muggar, eller så åt dom, vilket naturligtvis är ett måste om man ska orka. Så efter 3 hockeymatcher, fotboll och röj hela dan så skulle man ju kunna tro att dom skulle däcka pladunsk, men icke! När Nicke och jag tagit oss tillbaks till hotellrummet fick vi ett sms där det stod: " Nu har vi gått uppför hela slalombacken, ska kolla om det går att skjuta ut fotbollen för hela". Öhhh...okay! backen var väl inte i klass med kungsberget men bra lång.
Nicke och jag hade ju en väntande 3 rättersmiddag som vi åt i restaurangen på hotellet, mätta och trötta gick vi upp på rummet för att vila en stund, tänkte vi skulle gå till samma ställe som dom andra föräldrarna men jag kände mig frusen och helt slutkörd så vi somnade rätt tidigt. Det känns att man inte är 20 längre.....

Inga kommentarer: