01 september 2009

Varmt...

1 september idag men kollar man värmen ute så kan det lika gärna vara slutet på Juli. Jag gillar inte riktigt när det blir så här himla varmt på höst sidan, det blir syrefattigt, klibbigt och svettigt. Vill ha den där höga, klara luften som gör att man kan gå hur långt som helst med vovvarna. Dom vill helst ligga inne på klinkergolvet just nu.

Dillon fick ju reumatism medicin i fredags och jag tror att den gett effekt redan. Han hoppar upp och ner i sängen utan vidare och i går gick han frivilligt en riktig långpromenad på morgonen utan att bli stel i bakbenen. Hoppas att det håller i sig, det blir så jobbigt när man måste ta dom en och en. Viola behöver ju mat och motion just nu för att komma i form igen efter den stora kullen valpar hon tagit hant om större delen av sommarn. Hon tycker att det är riktigt skönt att få komma ut på powerwalks med matte och matte tycker att det är toppen att hennes promenadsällskap kommit hem igen. Det märks på flåset att hon varit borta.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta cykeln eller fötterna ner till Dannes match på Hille IP. Kroppen säger cykeln och huvudet säger fötterna. Är lite sliten idag, stressigt på jobbet och på tok för lite sömn. Fattar inte varför det inte går att somna pladunsk på kvällarna!! Är ju så himla trött men ligger och vrider och vänder mig i timmar ibland. Kanske det blir bättre när hösten kommer på allvar, är fruktansvärt varmt inne.

Nu en bild på min ursnygga lillebror för er som inte orkar gå in på sidan. Jag är en mycket stolt storasyster. Och för att citera min kusin: "Det måste ha varit strejk i genbanken den dag jag gjordes". Eller så testade dom en kombination med mammas och pappas gener först med mig, såg resultatet och provade en annan med bättre resultat.

Inga kommentarer: