14 september 2009

Måndag.

Ledig dag! Jobbat min helg och det känns underbart att den är över. Kommer dock en ny om 3 veckor...
Vilket underbart väder det är! Soligt och varmt och härligt höstigt på mornarna. Idag har jag vägrat vara inne. Promenad imorse, en till promenad i spåret på förmiddagen, en lång cykeltur i anslutning till handlingen på eftermiddagen och sen har jag bara strosat om kring på gården och plockat och ryckt i lite ogräs. Nu måste dock middag lagas eftersom sonen ska iväg på hockeyträning. Får se om jag cyklar dit och kollar eller om jag tar itu med något fönster. Tvättade köksfönstren förra veckan och det blir ju så fint när dom blir rena igen.

Nicke har tagit tag i operation hallrust! Joho, det är sant! Efter 5 år så är den otäcka mattan i trappan ett minne blott och under allt skit och masonit så ligger där ett gammalt fint trägolv! Åh, tänk va fint det blir när trappen blir slipad och oljad och kanske får en skvätt vit lasyr på sig!!! Vi fortsätter med resten av hallen och Dannes rum nu när vi ändå håller på. Det får ta lite tid, har jag väntat så länge så kan jag vänta lite till. Han har ju våra goda vänners hus att rusta upp innan dom kommer hem från Malaysia så det får bli lite då och då. Daniel längtar tills dom kommer hem, det märks. Han vill ha sin bäste polare på hemmaplan igen, få spela fotboll, hockey och åka på cuper ihop. Dom har varit duktiga som kunnat hålla ihop bästisskapet fast dom varit i från varann så länge. Det är tur att Danne har så många andra bra kompisar som han är med annars hade det blivit långsamt.

1 kommentar:

Familjen Molin sa...

Va roligt att få lite nytt och fräscht.Jag vet att du fått vänta men du vet skomakarens barn...Vad har du mutat med??
Hoppas allt är väl med er.
Kram