20 september 2009

Söndag..

Men blää va tråkigt med måndag i morgon! Vill ju va ledig och fortsätta ha det så här mysigt på hemmaplan. Har haft en lugn helg återigen med allmännt plock och bortrensning på tomten. Satt en stund vid grillstugan på fredagkväll med några glada människor, för Nicke blev det sent men jag gick in i tid och lade mig.


Lördagen bestod av hockeyträning på förmiddagen samt fotbollsmatch i Åshammar på eftermiddagen. Nicke och Danne kom inte hem förnns vid 17-tiden så jag var hemma och pulade för mig själv. Tog 4 hjulingen på kvällssidan och åkte upp i skogen en sväng med Jösse och Oliver. Tyvärr tappade Oliver ett bakdäck så nu står hans 4 hjuling här i väntan på en ny mutter.


I morse tog Nicke och jag bilen och och hundar och åkte iväg och tittade efter svamp, gissa om vi hittade!? Massvis, har suttit ute och rensat på eftermiddagen i den härliga solen. Mamma och pappa kom hit på en kaffe och fick med sig 3 liter nyrensade kantareller och en påse lingon.





Sen tog jag fram kammar och kardor och tog itu med Violas päls, kammade ull och klippte lite. Hon får nog vara lite kortklippt på benen i höst eftersom det inte fastnar lika mycket då, är rätt så skönt eftersom vi går ganska mycket i skog. Dillon fick sig också ett litet lyft, tog av benen och faktiskt skägget som har en tendens att alltid bli tovigt. Han lider ju verkligen när jag måste kamma och trassla så jag tycker att gamgubben kan få det lite bekvämt de sista åren. Lite mindre hår på ben och skägg underlättar nog.


Nu blir det en tv stund efter en supergod middag som min man stod för idag, fläskfile, naturligtvis med en kantarellsås...mmmm....

Inga kommentarer: