13 november 2009

Hockey & Jobb..


Hockeyhelg för man och son, jobb för mig. Så blir det ibland. Tur att jag tittar i stort sett på varje träning så man får se sin guldklimp i action. Det har liksom slagit mig att det kanske är sista vintern man får se Danne i målburen, man vet aldrig hur det ser ut nästa vinter. Jag hoppas förstås att han fortsätter nått år till men det där måste han ju få bestämma själv. Blir lite tomt bara eller som en förälder jag träffade nyligen vars son slutat sa: "Man har mycke fritid". Uj, hemska tanke! Vad ska man göra när man inte curlar barnen??!

På lördag drar dom ner till Björklinge för att möta Uppsalalaget Iron och på söndag ska Danne stå åt 97:orna som möter Huge hemma. Får se om jag hinner se lite av den matchen, jag jobbar delad tur så det kanske går. Mickis och Marcus är 2 änglar och ställer upp och tar vår tid med bingolotter vid Preemmacken på söndag då det krockar med matchen. Naturligtvis gör dom det helt frivilligt och gratis!! (Not)

Danne ska även vara med på 97 cup i Läkerolen 26-27 december. Ankarcupen som är rätt stor och det brukar komma många bra lag dit. Då kanske man får sällskap och hejjarklacksstöd i form av en liten skit nyss hemkommen från varmare breddgrader? Eller vad säger du Hampe? Snart är det äntligen dags för Molins att flytta hem och Danne tycker nog det ska blir rätt skönt att få hem sin bästis igen.

Nu ska jag forsätta vara effektiv resten av min lediga tid. Börjar 14 idag och sen rullar det på hela helgen. Men det är snart måndag igen...

Trevlig helg min vänner!! /Jane

2 kommentarer:

Hampus sa...

Ja , du Jane snart kommer vi !

Familjen Molin sa...

Jajamensan, men måste erkänna att jag har lite ångest. Blir såå trist att flytta hem utan Hasse.
Tur att man har släkt och vänner runt omkring sig.
Hoppas Danne fortsätter med hockeyn så vi kan curla tillsammans.
Kram