25 november 2009

Svineri.


I dagarna har ju cirka 10% av Sveriges grisfarmar ertappats med "byxorna nere". Vi-svenskar, som länge slagits oss för bröstet och hävdat att vi minsann "har världens bästa djurskydd" har stått som fågelholkar.-Va? Har svenska grisar det bedrövligt? -Näää...svenska grisar har ju knorr på svansen och är skära och rena och får böka omkring och sitta i solen..jojo...så är det! Det är Danmark som är dom stora bovarna, dom behandlar minsann sina grisar illa. Ibland vill man bara kräkas åt folks okunskap. Med tanke på den skitsumma man kan få en fläskfilè för på Willys så är det väl helt uppenbart att några större summor per gris inte läggs ner? Man får ju faktiskt inte mer än 2 filéer från varje nasse.

Det bedrövliga i det hela är väl att vi antagligen inte kommer att göra något åt det hela. Vi konsumenter alltså. Vi ser dom fruktansvärda bilderna som publicerats, vi pratar om hur hemskt allt är och sedan tar vi korgen på armen på fredagkväll och lägger i en fläskotlett eller filè. Julskinkan kan man ju inte heller vara utan, det är ju tradition. Skänk en liten tanke bara till den gris som fick sätta livet till för din "jul". Han är värd det...

Själv kanske jag har en skinka på julbordet men en sak är säkert: Aldrig mer JAG tänker äta detta kött!! Jag fattar inte ens att folk blir förvånade över att svininfluensan, galna kosjukan eller fågel virus fått fäste. Självklart blir det nya epidemier när djur far illa och föds, lever och äter "skit"! Jag blir så illamående när jag tänker på att man kanske har ätit gris som ätit gris...urk!

Inga kommentarer: