05 november 2009

Torsdag.

Här i huset går vi fortfarande i sjukdomarnas tecken. Det var väldigt va segdraget allt skulle va! Danne dras med halsont men ingen feber tack och lov. Han får vila från träningarna den här veckan också. Tror inte han har gjort en hel full veckan med träningar sen hockeyn drog igång. Det är något hela tiden, fingrar, fötter eller förkylningar.
Nicke var på läkarbesök angående astman i måndags, han går ju en gång om året. Han har ju varit dunderförkyld länge och då brukar en rejäl dipp i asman komma som ett brev på posten, så även denna gång. Värdena var inte riktig som dom brukar och lite nya mediciner är på sin plats.
Sen brukar det ju underlätta om man vilar och tar hand om sig lite oxå men dom som känner min man vet att han har svårt för det här med att sitta still.
Men hur som helst förklarade han för läkaren att han de senaste dagarna haft så ont i leder och muskler och jädrar i min låda vilket aktivitet det blev på Strömsbro HC! In på ett kalt rum med bara en säng sen kom sköterskor iklädd "rymddräkt" in och tog prover i näsa och armveck. Han är nu misstänkt för att gå runt och bära på den beryktade svininfluensan! Hujedamig! Bäst att han får sova i garaget ett tag.... eller kanske i det tomma huset uppe på Knapern? Ja om en vecka får vi svar på vad det är han bär omkring på. Eftersom han varit så rasslig i astman har han ju inte fått ta vaccinet heller så vi får hoppas att det bara är en "vanlig" förkylning.
Mickis tog sprutan igår och mår än så länge bra, lite ont i armen bara. Många i Dannes lag fick sprutan igår och endel har blivit riktigt dåliga. Danne ska ta den nästa vecka så det blir väl till att bli sjuk igen då för honom.
Själv har inte jag fått chansen att ta sprutan än. Verkar som om min arbetsgivare inte tycker att det här med svininfluensan är så farligt. Dom jag vårdar ligger inte i riskgruppen alls och får vaccinet före oss vårdpersonalen så då anser jag att jag antagligen inte behöver vaccinera mig.

Inga kommentarer: