02 november 2009

Måndag.

Det var den helgen det...attans så fort det gick!
Startade veckan med en stygg översovning, inget vidare. Dagen brukar ju bli därefter sedan men min dag blev relativt lugn. Tack och lov. Fick dock fixa håret på lunchen eftersom jag och blött hår på kvällen inte är nån vidare bra kombination. Skulle på utvecklingsamtal med sonen direkt efter jobbet och ville inte skrämma ihjäl den nya fröken med en frisyr a´la "hej kom och hjälp mig". Danne sköter sig i skolan men han pratar bort alldeles för mycket av lektionerna! Nu tas det nya tag och han har lovat att bättra sig. Är så synd om han inte skulle få dom betyg han skulle kunna få pga att han snackar för mycket. Nu har ju den här klassen haft en himla otur med massvis av lärarbyten titt som tätt. Nu märker man som förälder att dom så kallade "vikarierna" inte har tagit särskilt mycket ansvar för elevernas inlärning. Blev ett helt annat tempo när dom ordinarie lärarna kom tillbaks! Jaja, jag är inte nämnvärt orolig för Dannes skolgång, han har alltid varit artig, trevlig och omtyckt av både vuxna och barn, men jag vill för den saken skull inte att han flamsar omkring i klassrummet. Nu har jag lovat att påminna och uppmuntra honom till att koncentrera sig lite mer och då tror jag han gör så. (Hoppas i allfall)
Nu ska jag ta cyklen ner till Testebo och kolla på hans målvaktsträning, Mickis har gjort ännu ett pass på F&S, hon är så himla duktig som satt igång med träning fler gånger i veckan. Efter jul har jag lovat henne att jag också ska sätta i gång igen./ Kramis Jane

Inga kommentarer: