11 november 2009

Snö..


Just precis! I morse var det minsann ett litet pudertäcke över tak och gräsmattor. Inga mängder att tala om men ändå så pass att det blev lite ljusare. Jag gillar ju inte snö något särskilt men det är bara att gilla läget. Om man får det som på bilden klagar jag dock inte!! Men hur ofta är det så vackert ute?

Eftermiddagen ska tillbringas på jobbet med möte i fokus, är egentligen min lediga dag idag *mutter*. Jag får glädjas åt att jag är ledig morrn också sen är det jobbhelg i helgen igen. Fy tusan vad dom lediga helgerna går fort! Så vi gör som vanligt här i Forsby, firar lite lördag i morgon efter träningar och jobb. Nicke blir kanske lite sen dock, han håller på att hjälpa våra goda vänner från Malaysia att fräscha upp huset innan dom kommer hem. Kul för dom! Jag har fått haft min hall ofärdig många veckor nu. Han har lovat att den kommer bli klar innan jul..hahaha! Det vill jag se först innan jag tror på det.

Danne fick sitt vaccin i går och NATURLIGTVIS kom febern som ett brev på posten!!! Jag blir galen! Och han med för den delen, kan inte va särskilt kul att hela tiden vara dålig. Nu är ju det här en biverkning så förhoppningsvis är han piggare redan till i eftermiddag.

Nu väntar ett hurtprommis med svärmor och Viola innan det bär av till mötet. Dillon han får vara hemma, gillar inte det här med att springa längre. Har blivit en liten Ferdinand av min gamgubbe. Strosar omkring i egna tankar och luuuktar...det är han väl värd efter alla år av snabba promenader. Långpromenader vill han gå men det går inte så fort längre.

Kram /Jane

1 kommentar:

Familjen Molin sa...

Stackars Danne! Hoppas han snart piggar på sig. Ledsen för din hall...
Kram Marie