26 oktober 2009

Höstlov.

Barnens höstlov är här och det "firade" vi med en sovmorgon till 8:30. Jätteskönt eftersom jag jobbat hela helgen. Danne har varit på träningläger i Skärplinge fre-sön så Nicke har pendlat lite dit under helgen.

En långpromenad med voffsingarna på förmiddagen och sedan tog jag mina barn+ Zebbe med mig in till stan för att köpa nya dojjor åt sonen. Aldrig slutar han att växa. Blev nya brallor åt mig oxå och en varsin mössa åt oss alla. Jag är ju som sagt ingen människa som gillar att shoppa så för det mesta blir det bara snabba stadsrundor så även idag. Nu vet ju jag var jag ska handla mina älsklingsbrallor, på Stadium! Blev ett par till svarta idag...haha..folk tror nog att jag bara har ett par byxor. Jag älskar dessa byxor som man kan ha till precis allt (nästan) så idag inköpte jag 4:de paret. Blev ett par jeans oxå så man har något annat att sätta på sig om man ska bort t.ex.

På eftermiddagen kom olyckskorpen på besök igen till min älskade son! Bandy med grabbarna resulterade i en ny vrickning av den fot som han skadade rejält i somras på fotbollen. Nu får han nog utegångs förbud! Jag vet ingen unge som gör sig illa lika mycket som han. Hoppas bara att det lägger sig snabbt så inte hela höstlovet blir sabbat.

Ikväll blir det en tv kväll med mina guldklimpar, Min älskade man är i S-holm och jobbar igen så det blir till att tvinga Danne att slagga med morsan.

Förövrigt vill jag bara dissa vädret!! Kram /Jane

Inga kommentarer: