14 oktober 2009

Segt.

Här i Forsby händer inte mycket just nu. Mickis är fortfarande jättesjuk och har en skrällhosta man vaknar av. Och i vanlig ordning när man ringer "dödens väntrum" (Strömsbro HC) får man till svar att avvakta! Undra hur många gånger vi fått söka läkare på annat håll för att få hjälp?! Tidningar och tv går ut med budskapet att man ska uppsöka läkare vid misstanke om svininfluensa för att prover ska tas men jag fick till svar att: -"Vi tar bara prov på dom som är så sjuk så man måste läggas in på sjukhus." Ehhh...okej... Jaja, jag tar inte svininfluensan på sånt stort allvar utan tar det lite easy och tänker på att det dör omkring 3000 personer i Sverige varje år av den "vanliga" flunsan. Har inte ens bestämt mig om jag ska ta vaccinet. Dumt? Ja, kanske. Nicke tar den naturligtvis eftersom han är i riskgruppen, barna tar den också för framtida skydd. Så om dom alla vaccinerar sig måste då jag?
Nicke är förövrigt dundersjuk han också redan, kan inte vara nån höjdare att vara i Stockholm och jobba 18 timmars skift med feber i kroppen. Nu kommer han hem sent i natt, vill bara hem! Och han är så himla välkommen! Saknar, saknar! Danne kom ju hem igår och var krasslig. Han sov ungefär 1 dygn och är idag mycket piggare. Jag vet ju att han kan bli så himla slutkörd så han faktiskt får feber och blir sjuk så vi får se till att han tar det lite lugnt framöver och kommer i säng i tid på kvällarna. Det blir inte lätt det kan jag lova!

Dagens största samtalsämne är att det snöade här i dag. Det tycker inte jag om! Vill inte på några villkor ha snö än. Det får gärna komma ett vitt täcke till jul men nu är det för tidigt.
Tjingeling/ Jane

Inga kommentarer: