01 oktober 2009

Kyla.

Brrr....3,6- ute i morse, det var värst vad fort hösten/vintern kom! Har hört att det snöat lite högre upp i landet, det är väl ingenting jag direkt vill ha ännu. Vinter i all ära men lite till får den vänta på sig. Har iallafall plockat fram skoteroveraller, mössor, vantar och vinterkängor. De ni Molins! Men alla kläder har ett syfte, i morgonbitti åker Nicke, Danne, Henke, Jimmy och svärfar på långtur med fyrhjulingarna. Dom startar i Oppala klockan 6 och sedan är det skogsvägar upp till Hertsjö. En liten tripp på 15-16 mil. Då behövs det varma kläder och varm oboy. Danne missar cupen med 96 gänget i Skövde men det blir väl fler gånger. Han var lite sugen i helgen att följa med grabbarna men hjulingarna lockade mer. Jag förstår honom också, det är ju inte så kul att åka 40 mil och sen inte veta hur mycket man får spela.
Nu ska jag ta mig en liten stödvila med mina 4- fotingar som kurar i sängen.
Ha det! / Jane

Inga kommentarer: