21 oktober 2009

Mallig!

Ledig idag, jätteskönt! Jag behövde lite vila. Förkylningen är något bättre men inte på långa vägar över.


Hade storslagna planer i morse på att göra om badrum och kök till hundsalong men kom aldrig dit....ska göra det i morgon istället. Jag fick nämligen tag i frystorkat blod nere på affärn idag och då var jag ju bara tvungen att testa lägga ett spår åt voffsingarna! Har ju sökt och spårat lite tidigare med mig som lockbete och det har ju gått bra. Sagt och gjort, lade ett kort spår efter konstens alla regler och tog dit Viola efter ett par timmar. Lite svårt att koncentrera sig men med mattes hejjarop så gick det kanonfint! Jag hade (tyvärr) inte några höga tankar om att Dillon skulle fixa det men se! Han gjorde det med bravur! Nosade upp, spårade sakta och säkert utan koppel fram sig själv till det underbara märgben som hängde i ett träd tillsammans med en av favoritgodisarna, Frolic! Gissa om han var mallig när han fick bära hem märgbenet?
Nästa gång tar jag med mig Mickis och lägger ett lite längre spår. Dillon sov sött sen men Viola! Ack Viola! Hon hade precis lika mycket energi kvar som vanligt. Den hunden går nog inte att få trött. Aja, mattes gobit är hon likväl för det!


Nu ska jag vara mamma ett tag (lämnar matterollen för idag) och cykla ner och kolla på Dannes träning. Och i natt kommer min stora kärlek hem från Stockholm!! Ha det/ Jane

Inga kommentarer: