22 oktober 2009

Livet före hund..

Ibland undrar jag vad jag gjorde med min fritid innan vi skaffade hund och hade idrottande barn? Jag menar, jag jobbade då bara 50 % kväll och helg, vi hade iofs en liten ponny åt Mickis och jag red en hel del men ändå. Hitintills har min dag sett ut som följande:

*Upp 7.00
*7.30 långpromenad.
*9.00 frukost, bäddning, disk, och tvätt.
*10.00 ut och lade ett spår hem och drack kaffe och kollade datorn.
*11.00 gick spår. Hem och gömde Frolic i toarullar som voffsingarna sedan med glädje tuggade sönder på vardagsrumsmattan för att komma åt gobitarna.
*12.00 Lunch, hänga tvätt plocka ur diskmaskinen.
*13.00 promenad.
*13.45 har badat 1 hund och duschat själv. Nu är det kaffe och sen dax att bada den andra. Så med andra ord blir jag upptagen den närmsta timmen med hundarnas päls.

Sen är det dags att fixa lite käk åt Danne som har träning 18.30, samling 17.30 och eftersom jag jobbar hela helgen som kommer så vill jag ha lite "helg" här ikväll efter träningen så en dammsugning och lite gotta tills ikväll är ett måste.

Jag klagar inte på något sätt! Jag älskar mina ungar och anser att det är det mest underbara jag åstadkommit i mitt liv. Jag älskar även mina 4-fotingar och bävar för den dag jag måste ta adjö av dom! Jag vill bara att när den dagen kommer ska jag med gott samvete kunna säga till mig själv att jag har gett dom ett underbart hundliv och dom har fått allt det dom behöver med råge. Jag undrar bara vad jag gjorde med all fritid innan hundarna kom? / P&K Jane

2 kommentarer:

Camilla sa...

Tänk om alla hundägare var lika omtänksam o kärleksfull som du är med dina voffsingar,>Ha en trevlig helg ,hoppas vi ses i Åbyggeby imorgon:)Kram

mikkis sa...

du va i stallet med mig jämt innan hundarna kom (: